AIR KENCING PUNCA UTAMA KITA KENE SEKSAAN KUBUR



Air kencing punca utama kita kena seksa kubur.
Di palu dengan besi shgga jenazah menjerit keras dan sgt kuat didengari oleh semua makhluk Allah kecuali jin dan manusia, mulut dirobek2 dan dimasukkan tanur berbara yang panas lalu diketuk kepala nya dgn batu hingga pecah berkecai kepala dan dibaling dalam sungai darah, di patuk ular naga sebanyak 99 ekor semuanya.
Dengar ceramah Ustaz Dusuki dalam ikim fm. Rasulullah pernah lalu kubur, dan meminta sahabat beliau cari pelepah kurma, dia pun cucuk kat kubur tu. Sahabat dia tanya kenapa buat mcm tu ya Rasulku, beliau jawab sesungguhnya jenazah ini sedang diazab kerana air kencingnya, dan selagi pelepah ini masih basah , semoga dapat meringankan azab nya.
Knp kena azab kubur sbb kencing? Air kencing yang tempias, terkena baju atau seluar lepas tu di bawak solat. Allahuakbar. Berapa ramai org kita kencing berdiri? Tak pam lps guna toilet? Siapa yg reka water closet tu?? Brapa ramai yang guna wipes untuk basuh kencing anak? Allahuakbar!
Allahul musta'an.
padahal perbuatannya tersebut dapat mengakibatkan azab kubur baginya.
Aishah pernah kata, sesiapa yang kata Rasulullah kencing berdiri makan orang tu penipu sbb Rasulullah sentiasa kencing duduk.
Berdehem 2-3 kli lps kencing supaya kosong pundinya.
أَكْثَرُ عَذَابِ اَلْقَبْرِ مِنْ اَلْبَوْلِ
"Kebanyakan azab kubur dari kencing." [Shahih, HR. Ahmad dan Ibnu Majah serta dishahihkan Syaikh al-Albani dalam Irwa'ul Ghalil (280)]
Hadis: Telah menceritakan kepada kami Yahya bin Hammad, telah menceritakan kepada kami Abu ‘Awanah dari Al A’masy dari Abu Shalih dari Abu Hurairah ra dari Rasulullah saw, baginda bersabda:
“Kebanyakan siksa kubur adalah kerana kencing.”
[Riwayat Ahmad di dalam Musnadnya, kitab 6 (Sisa Musnad Sahabat yang Banyak Meriwayatkan Hadis), Musnad Abu Hurairah ra. Hadis ini sahih]
COPYPASTE

No comments:

Post a Comment

Popular Posts